Aktualizacje

wersja: 1.5.321
data publikacji: 23.01.2022

BIEŻĄCE POPRAWKI BŁĘDÓW

wersja: 1.5.301
data publikacji: 16.01.2022

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. MULTI-SUFLER – rewolucyjny moduł wklejania danych do formularzy JEDNYM KLIKNIĘCIEM MYSZY.
Obecnie żaden system dla agentów nie ma tak wygodnego systemu kopiowania danych z bazy danych do formularzy sprzedażowych. PRZECZYTAJ OPIS koniecznie i zacznij korzystać!

Multi-Sufler to bardzo przydatne rozszerzenie Multi-Schowka pozwalające na wygodny podgląd zawartości multi-schowka z super intuicyjnym wklejaniem wybranej wartości jednym kliknięciem wprost do formularza aplikacji sprzedażowej.

Otwieranie Multi-Suflera

Multi-sufler można uruchomić dopiero po skopiowaniu danych do multi-schowka.
Wybierz wygodniejszy dla Ciebie sposób:

  1. skrót klawiaturowy Ctrl-U w dowolnej zakładce aplikacji sprzedażowej
  2. przycisk w prawym górnym rogu obok menu przeglądarki (po lewej stronie przycisku: )

Użycie Multi-Suflera

Po aktywacji Multi-Suflera po prawej stronie pojawi się panel z danymi, które są w multi-schowku. Panel będzie widoczny w każdej zakładce, którą otworzysz. A więc dane te będziesz mógł/mogła wygodnie przeglądać i jeszcze wygodniej ich używać przy wypełnianiu formularzy.

Aby użyć tych danych wykonaj:

  1. otwórz formularz w aplikacji sprzedażowej
  2. kliknij na pierwsze pole, które chcesz wkleić
  3. wybierz myszką z multi-suflera co chcesz wkleić i kliknij w to
  4. wybrany parametr od razu WKLEI SIĘ W POLE, w którym ustawiłeś/aś kursor
  5. naciśnij klawisz TAB (aby przejść do następnego pola) i wykonaj ponownie kroki 3 i 4.

W ten oto sposób, nie odrywając rąk od myszki i przycisku TAB – wypełnisz większość formularzy. To jest rewolucyjne rozwiązanie niestosowane w żadnym innym systemie dla Agentów!

UWAGA! Multi-Sufler nie wkleja danych w pole z listą wyboru.
Nie możesz wkleić danych w pola, które w formularzu są listą rozwijaną. W tym przypadku niestety musisz taką listę rozwinąć i wartość wybrać myszką.

INFORMACJA: Możesz zamknąć panel multi-suflera za pomocą Ctrl-U lub przyciskiem [X] w prawym górnym rogu panelu obok tytułu „multi-sufler”.
Jeśli zamkniesz przyciskiem [X] dowolnym z paneli z danymi – to te dane zostaną usunięte z Multi-Schowka i nie będą widoczne w Multi-Suflerze.

2. Nowy szablon dokumentu: Wypowiedzenie umowy obowiązkowej ROLNEJ

Do listy szablonów dokumentów, które Agent21 automatycznie wypełnia ułatwiając Wam pracę dodałem nowy szablon: Wypowiedzenie umowy obowiązkowej Rolnej. Wypowiedzenie można generować dla wszystkich możliwych przypadków – w trybie art.: (OC Rolnika) 46.1, 46a.1, 47.2, (Budynki Rolne) 62.1, 62a.1, 63.1.

Przypominam, że szablon dokumentu automatycznie wypełnisz odszukując polisę lub pojazd lub klienta, klikając hamburgera (menu) i wybierając opcję Wypełnij szablon dokumentu…
Program wówczas otworzy okno z listą dostępnych szablonów – wystarczy wybrać właściwy i wygenerować wydruk.
UWAGA! Jeśli masz jakiś szablon, którego używasz w bieżącej obsłudze klientów i chciałbyś/chciałabyś, aby go dodał do aplikacji – to przyslij dokument. Dołożę starań, aby go umieścić. Już teraz Agent21 jest jedyną aplikacją na rynku, która tak wygodnie, szybko i intuicyjnie generuje tak dużą liczbę szablonów.

3. Import 3 nowych produktów z PDF

Do listy produktów automatycznie importowanych z PDF dodałem trzy nowe polisy:

  1. polisa COMPENSA ROLNA (21021)
  2. polisa Uniqalny Biznes z UNIQA (Panel Agenta)
  3. polisa OC Zawodowa Przewoźnika z UNIQA (Panel Agenta)

4. Możliwość generowania raportu produkcji dla kilku wybranych OfWCA na raz

W tej wersji programu dodałem możliwość w opcji Raport sprzedaży wygenerowania raportu dla więcej niż jednej OfWCA. Zatem możesz wybrać więcej niż jedną OfWCA i wówczas program wybierze polisy i płaty tylko tych wybranych OfWCA.
UWAGA: Jeśli chcesz wykonać raport całej agencji to nie wybieraj żadnej OfWCA. Program wówczas umieści na raporcie wszystkie polisy, bez względu na to kto je wystawił.

wersja: 1.5.202
data publikacji: 11.01.2022

POPRAWIONY BŁĄD GENEROWANIA KWOTY W KODZIE QR na BLANKIECIE WPŁATY
We wczorajszej wersji programu jest błąd polegający na błędnym kodowaniu kwoty w kodzie QR na blankiecie przelewu. Błąd dotyczył tylko kwot z pełnymi dziesiątkami groszy: x.10, x.20, x.30, x.40, x.50, x.60, x.70, x.80, x.90. Kwota 563,80 zł była

kodowana jako 56,38. Wszystkie pozostałe kwoty (zarówno z groszami jak i bez groszy) były kodowane poprawnie.
Dzisiejsza wersja programu naprawia ten błąd.

wersja: 1.5.201
data publikacji: 09.01.2022

POPRAWIONY BŁĄD WKLEJANIA Z MULTISCHOWKA
W ostatniej wersji programu był błąd, który powodował, że próba wklejenia tekstu z multi-schowka zamykała aplikację. W obecnej wersji problem jest rozwiązany

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. Wydruk blankietu przelewu z kodem QR do aplikacji mobilnej banku klienta.

W obecnej wersji programu dodałem nowy szablon: Blankiet przelewu bankowego. Szablon automatycznie wypełnia się danymi z wybranej polisy / spłaty lub wznowienia. Jeśli przy polisie był nr konta – to również numer konta się automatycznie wypełni.
Na wydruku blankietu pojawi się kod QR, który można zeskanować aplikacją mobilną banku i dzięki temu klient będzie mógł szybko wysłać płatność.
UWAGA! Jeśli nie wpiszesz numer konta – to kod QR się nie wydrukuje.

2. Dodany „hamburger” w modułach Wznowień i Spłat.

W widokach Wznowień i Spłat w kolumnie Akcje dodałem „hamburgera” z menu podręcznym (taki sam jak w Polisach / Pojazdach i Klientach). Dzięki temu możecie teraz przeglądając Wznowienia lub Spłaty: skopiować polisę do multi-schowka, wypełnić szablon dokumentu danymi z polisy itp.

3. Przeszukiwanie Klientów, Pojazdów, Polis, Wznowień i Spłat po NAZWISKU oraz IMIENIU klienta

Dotychczasowe działanie pola Szukaj pozwalało na wyszukanie klientów wyłącznie podając ich nazwisko. W obecnej wersji programu możesz szukać po nazwisko + imieniu.
Jeśli potrzebujesz wyszukać dane (klientów lub pojazdów lub polis lub spłat lub wznowień) po nazwisku i imieniu, to należy w pole Szukaj wpisać: NAZWISKO<spacja>IMIĘ lub POCZĄTEK IMIENIA.
Czyli jeśli wpiszesz: „JASIŃSKI MICHAŁ„, program znajdzie wszystkie rekordy z danymi klienta o nazwisku „JASIŃSKI” i imieniu „MICHAŁ”.
Jeśli wpiszesz „KOWALSKI J„, program odszuka wszystkie rekordy klientów o nazwisku „KOWALSKI” i imionach rozpoczynających się na literę „J”, np.: KOWALSKI JAN, KOWALSKI JERZY itp.
PORADA 1: Jeśli masz klienta o nazwisku dwuczłonowym: „KOWALSKA-NOWAK ANNA” to po wpisaniu „NOWAK ANNA” program znajdzie wszystkie osoby, których nazwisko kończy się na NOWAK a imię zaczyna od „ANNA”.
PORADA 2: Jeśli nie znasz całego nazwiska, ale znasz początek oraz imię to użyj znaku „gwiazdki” (* – SHIFT-8) na końcu nazwiska (przed spacją). Jeśli wpiszesz „KOWALSK* J” program znajdzie wszystkie osoby, których nazwisko zaczyna się od „KOWALSK” a imię zaczyna się od „J”, np.: KOWALSKA JOANNA, KOWALSKI JERZY, KOWALSKA-KRUPA JÓZEFA itp.
PORADA 3: Jeśli zadzwonił do Ciebie klient, podał swoje imię (a nazwisko niewyraźnie) i o coś poprosił to możesz w pole Szukaj wpisać: „* MAREK” i program szybko znajdzie wszystkie rekordy związane z imieniem „MAREK” bez względu na nazwisko. Będzie Ci łatwiej przypomnieć sobie / skojarzyć, z którym Markiem właśnie rozmawiałeś / rozmawiałaś. O ile nie masz 100 Marków w bazie 😉.

4. Multi-schowek: rozszerzone opcje wklejania dat oraz adresów

Gdy skopiujesz do multi-schowka datę (w dowolnym formacie) to przy wklejaniu będziesz mogła/mógł wybrać format daty do wklejenia. Bo aplikacje sprzedażowe stosują różne formaty daty.
Dodatkowo – jeśli skopiujesz do multi-schowka adres, to program pozwoli Ci wkleić osobno ULICĘ, osobno NR DOMU i osobno NR LOKALU

5. Klikalny nr rejestracyjny w kolumnie „Przedmiot ubezpieczenia” na liście Polis

Na liście Polis w kolumnie „Przedmiot ubezpieczenia” można już kliknąć w nr rej pojazdu, aby otworzyć okno z jego danymi.

6. Podgląd aktywnej polisy na liście Pojazdów

W widoku Pojazdów dodałem na ekranie (w Excelu już to jest od tygodnia) kolumny pokazujące aktywną polisę tego pojazdu. Po kliknięciu w jej numer – program automatycznie ją otworzy na ekranie.

7. Konfiguracja widoku Agent21

W lewym dolnym robu – nad czerwonym przyciskiem – jest przycisk Konfiguracji. Po jego kliknięciu pojawi się okno z ustawieniami konfiguracyjnymi Agent21.
Obecnie możesz ustawić:
1. który moduł ma się pojawić zaraz po zalogowaniu do Agent21
2. kolejność imienia i nazwiska w listach Polis, Spłat, Pojazdów w kolumnie Podmioty. Przypominam, że w module Klienci możesz sobie przestawić kolumnę z nazwiskiem, przeciągając ją za pomocą myszki
3. wielkość liter imienia i nazwiska.

8. Dodanie importu danych z polisy PDF dla produktu Komunikacyjnego BALCIA (z aplikacji RESO)

W tej wersji programu osoby pracujące dla Balcia mogą importować produkt Komunikacyjny z pobranej polisy PDF z systemu RESO.

Dla przypomnienia obecnie Agent21 importuje z polis PDF dane następujących produktów (23 łącznie):
1. Allianz (3 produkty: komunikacyjny, Mój Dom, OC Lekarzy)
2. Balcia (1 produkt: komunikacyjny)
3. Compensa (4 produkty: 22014, 22044, 1111, 19044)
4. Interrisk (2 produkty: komunikacyjny, AGRO Pakiet)
5. Link4 (1 produkt: komunikacyjny)
6. Pocztowe (1 produkt: komunikacyjny)
7. TUW TUW (3 produkty: komunikacyjny, rolne, Bezpieczna Rodzina)
8. Uniqa (5 produktów: komunikacja z AXA, Auto&Przestrzeń, DOM+, Rolne, Mienie Korpo)
9. Wiener (3 produkty: AUTO, AGRO, 4 Kąty)

wersja: 1.5.101
data publikacji: 02.01.2022

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU!
Przygotowałem dla Was 9 nowych funkcjonalności i proszę żebyście zerknęli na opisy, bo są bardzo przydatne.

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. Kod QR na szablonach dokumentów.

Jak wiecie Agent21 pozwala szybko wypełnić szablon dokumentu, np. Wypowiedzenie OC lub Wniosek o zwrot składki (i kilka innych). W obecnej wersji programu dodałem do wydruku szablonu kod QR, który ułatwi Wam wrzucenie do bazy Agent21 podpisanego dokumentu. Jak z tego skorzystać ?
a. przygotowujesz szablon z Agent21
b. dajesz do podpisu klientowi
c. skanujesz podpisany dokument do PDF lub JPEG
d. przeciągasz dokument na aktywną zakładkę Agent21 (czytaj więcej poniżej w pkt.2)
e. program automatycznie otwiera okno „Nowy dokument do repozytorium” i wypełnia wszystkie informacje o dokumencie. Wystarczy kliknąć „Zapisz”.

To znakomite ułatwienie w obsłudze dokumentów posprzedażowych i szybkiemu wrzucaniu ich (podpisanych) do bazy Agent21.

UWAGA! Jeśli wrzucony plik ma więcej niż 5 Mb to odczyt kodu QR/AZTEC nie zostanie wykonany. Jeśli więc skanujecie dokumenty, to róbcie to w rozdzielczości rozsądnej (200-300 DPI) a nie w maksymalnej, bo większa rozdzielczość nie ma sensu.

2. Wygodny „przeciągnij i upuść” (darg&drop) do wrzucenia dokumentu do repozytorium Agent21.

W poprzedniej wersji programu Agent21, aby dodać nowy dokument do repozytorium w Agent21, trzeba było wejść w opcję „Dokumenty” („beczka”), kliknąć w przycisk „Nowy” i dopiero wybrać / przeciągnąć plik na pole. W obecnej wersji, aby dodać jakikolwiek plik do Twojej bazy danych Agent21 wystarczy go przeciągnąć na aktywną zakładkę z aplikacją Agent21 (czyli gdy aktywna jest pierwsza zakładka w programie, z Twoją bazą danych – dowolny moduł, nie musi być „beczka”).
Program automatycznie otworzy okno dodawania nowego pliku do repozytorium. Jeśli na dokumencie jest kod AZTEC (dowód rejestracyjny lub kod QR z szablonu dokumentu z Agent21 – to program rozpozna ten kod i pokaże odpowiednie opcje i wypełni pola za Ciebie.

3. Kopiowanie do multi-schowka danych pojazdu z listy wykonanych zapytań CEPiK

Gdy wykonacie zapytanie do CEPiK o dane pojazdu i będzie pozytywny wynik – to na liście wykonanych zapytań po najechaniu na wiersz z danym pojazdu pojawi się nowy przycisk (zaznaczony na obrazku), który pozwoli skopiować dane z CEPiK do multi-schowka.
Dzięki temu szybko wkleisz potrzebne dane do formularzy aplikacji sprzedażowych.

4. Twoje dane w Agent21 w kilku zakładkach jednocześnie

Aplikację Agent21 (Waszą bazę danych) można otwierać w kilku zakładkach. Naciśnij znak [+] (jak pokazano na obrazku). Otworzy się menu podręczne i możesz od razu wybrać, która zakładkę chcesz otworzyć.
Dzięki temu możesz mieć w jednej zakładce np. „Polisy” a w drugiej „Wznowienia”. I jednocześnie pracować na obu listach. To jest bardzo wygodne i przydatne. A że teraz możesz od razu wybrać zakładkę, która Cię interesuje – to naprawdę jest duża wygoda.

5. Multi-schowek: dodanie opisów wartości liczbowych

Dodałem opis do menu multi-schowka, dla wartości liczbowych. Bo faktycznie przy danych pojazdu czasami trudno się połapać, które to „pojemność”, które DMC.

6. Rozszerzony eksport listy pojazdów do Excela (dla potrzeb flot)

Na prośbę jednego z testujących – ku uciesze wszystkich innych 😉 – dodałem do tabeli eksportu Pojazdów kilka kolumn, które ułatwią Wam wnioskowanie o umowę flotową:
1. rozbicie pojemności, DMC, ładowności, daty 1 rej. na osobne kolumny
2. dodanie kolumn „Aktywna polisa”, które pokazują istotne dane z ostatniej aktywnej polisy (nr polisy, firma, przypis, okres ochrony, data wystawienia).
W ten sposób będzie Wam łatwiej obsługiwać floty.
Jak z tego skorzystać?
1. wejdź w listę Pojazdów
2. wpisz w pole wyszukiwania REGON lub NIP firmy, której pojazdy chcesz wyeksportować
3. zwiększ liczbę wyników (jeśli pojazdów jest więcej niż domyślne „50”), żeby na jednej liście były WSZYSTKIE pojazdy (max. 500)
4. kliknij w przycisk eksportu do Excela (widoczny na obrazku).

INFORMACJA: W najbliższym czasie rozpocznę prace nad modułem FLOT SAMOCHODOWYCH w Agent21. Będzie to funkcjonalność wspierająca zarządzaniem flotami samochodowymi (i małymi i dużymi). Jeśli masz jakiś pomysł lub chciałbyś/chciałabyś, jakąś funkcjonalność w module flot – to napisz ze dwa zdania wyjaśnienia. Zbiorę wszystkie pomysły, aby na końcu przygotować coś co wszystkim pomoże w pracy.

7. Dodanie obsługi aplikacji GeneraliAgro (dawna Concordia) oraz bezpieczny.pl (GENERALI)

W tej wersji programu osoby współpracujące z GENERALI mogą dodać sobie (w Konfiguracji) nowe aplikacje (firmy): Generali AGRO (dawna Concordia) oraz bezpieczny.pl (aplikacja Generali).

8. Dodanie automatycznego importu (chmurka) do aplikacji UNILINK

W tej wersji programu osoby korzystające z aplikacji UNILINK będą mogły automatycznie importować produkcję z UniMarket za pomocą „chmurki”.
UWAGA 1: Import obejmuje tylko produkty komunikacyjne.
UWAGA 2: Jeśli na liście UniMarket masz polisy WARTY, PZU, HESTIA, MTU – zalecam importowanie tych produktów berzpośrednio z oryginalnych aplikacji sprzedażowych, bo tam bedzie więcej dokładnych danych o zakresie ochrony i innych parametrach.

9. Dodanie importu danych z polisy PDF dla produktu AGRO Pakiet ROL-A/P (Interrisk)

W tej wersji programu osoby pracujące w Interrisk mogą importować produkt AGRO Pakiet z pobranej polisy PDF z systemu Interrisk.

Dla przypomnienia obecnie Agent21 importuje z polis PDF dane następujących produktów (22 łącznie):
1. Allianz (3 produkty: komunikacyjny, Mój Dom, OC Lekarzy)
2. Compensa (4 produkty: 22014, 22044, 1111, 19044)
3. Interrisk (2 produkty: komunikacyjny, AGRO Pakiet)
4. Link4 (1 produkt: komunikacyjny)
5. Pocztowe (1 produkt: komunikacyjny)
6. TUW TUW (3 produkty: komunikacyjny, rolne, Bezpieczna Rodzina)
7. Uniqa (5 produktów: komunikacja z AXA, Auto&Przestrzeń, DOM+, Rolne, Mienie Korpo)
8. Wiener (3 produkty: AUTO, AGRO, 4 Kąty)

wersja: 1.5.001
data publikacji: 12.12.2021

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. SUPER WYGODNA NOWOŚĆ w Agent21 – RUNDA 1: „ROZGRZEWKA”.
Odczyt kodu AZTEC ze skanów/zdjęć dowodów rejestracyjnych.

Wiem, że z „zazdrością” zerkaliście na konkurencyjne systemy dla agentów, które oferują od dawna możliwość skanowania kodów AZTEC z dowodów rejestracyjnych. Wykonanie takiej funkcjonalności w sposób, który faktycznie Wam pomoże w pracy, będzie intuicyjny, wygodny w uzyciu i użyteczny wymagało trochę czasu. Ale wreszcie udało mi się to zrobić tak jak sam chciałbym, żeby to działało. Z okazji zbliżających się Świąt przygotowałem dla Was specjalny prezent w aplikacji Agent21 – opcję odczytu kodu AZTEC z zeskanowanego dowodu rejestracyjnego.
Agent21 jako obecnie bez wątpienia najlepsza aplikacja dla agentów miażdży konkurencję kwestii odczytu AZTEC w następujący sposób:

  1. odczyt AZTEC z plików: BMP, JPG, PNG oraz PDF. Minimalna rozdzielczość rekomendowana to 200 DPI. Ale w testach program czytał kod AZTEC również przy 150 DPI,
  2. plik można wybrać z dysku komputera, przeciągnąć na okno odczytu AZTEC („przeciągnij i upuść”) lub pobrać wprost ze skanera,
  3. dowód rejestracyjny z kodem AZTEC może być ułożony w dowolny sposób: prosto, krzywo, na odwrót. Więc jak klient Wam podeśle skan zrobiony byle jak to nie musicie się obawiać o działanie aplikacji,
  4. nie trzeba POKAZYWAĆ programowi gdzie jest kod AZTEC – program SAM GO ZNAJDZIE nawet jeśli PDF z dowodem rejestracyjnym ma kilka stron!
  5. odczyt AZTEC trwa ułamek sekundy,
  6. po poprawnym odczycie Agent21 automatycznie odczyta dane z CEPiK i połączy z danymi z AZTEC. Oczywiście odczyt CEPiK trwa już kilka sekund, bo na to nie mam wpływu – ale warto poczekać, bo masz wtedy komplet danych pojazdu, jakiego nie da Ci żadna firma ubezpieczeniowa w swojej aplikacji,
  7. po odczytaniu AZTEC wszystkie dane pojazdu niezbędne do ofertowania OD RAZU są w multi-schowku (nie musisz nic klikać!). Zatem właściwie w ułamku sekundy możesz przejść do ofertowania i szybko wypełnić pola do oferty
  8. jednym kliknięciem myszy od razu zapisujesz pojazd do bazy Agent21 i możesz od razu go otworzyć do edycji aby np. dopisać drugiego właściciela. W danych pojazdu są widoczne wszystkie dane z AZTEC i CEPiK. Jeśli pojazd był w bazie i zgadza się podmiot z AZTEC z tym w bazie – pojazd jest aktualizowany. Jeśli pojazdu nie było (lub jest inny właściciel) – dopisywany jest nowy pojazd.
    UWAGA! Razem z pojazdem – zapisuje się jako załącznik – zeskanowany dowód (czyli plik z którego odczytano AZTEC) oraz raport CEPiK w PDF.

W ten oto prosty i wygodny sposób będziecie mogli wpisać kompletne dane pojazdu do bazy ZANIM rozpoczniecie ofertowanie. Gdy potem wystawicie polisę na ten pojazd i ją zaimportujecie (z „chmurki” czy z PDF) – to te dane z AZTEC i CEPiK w pojeździe pozostaną. Załączniki, które się zapisały przy okazji tego odczytu AZTEC również zostaną.

Do końca lutego 2022 roku przygotuję RUNDĘ 2 – „NOKAUT” (dla konkurencyjnych aplikacji rzecz jasna – nie dla Was 😉 ). Otrzymacie wówczas dedykowaną aplikację mobilną Agent21 na systemy Android i iOS, która skanowanie AZTEC z dowodu rejestracyjnego i zapis danych do Waszej bazy i wsparcie w ofertowaniu przeniesie na poziom niespotykany na rynku. Jeden strzał z telefonu w AZTEC i po sekundzie już można szykować ofertę w dowolnej aplikacji sprzedażowej w Agent21 korzystając z danych w multi-schowku.

2. Dodanie obsługi aplikacji UniAgent (porównywarka UNILINK)

W tej wersji programu osoby współpracujące z UNILINK mogą dodać sobie (w Konfiguracji) tę firmę i w danych OfWCA dodać dane logowania do aplikacji UniAgent. Program potrafi automatycznie zalogować użytkownika do aplikacji. Jeśli komuś zależy na tym aby Agent21 importował automatycznie polisy z UniAgent (tak jak to zrobiłem w INSLY) – to proszę o kontakt, bo bez Waszej współpracy importu nie dam rady zrobić. A już doskonale wiecie jak wygodnie pracuje się z „chmurką” 😉.

3. Dodanie nowego szablonu dokumentu: „Zawiadomienie o sprzedaży nieruchomości”.

Przypominam, że program Agent21 pozwala szybko wypełnić kilka potrzebnych szablonów dokumentów:

  1. wypowiedzenie OC (art. 28.1, 28a.1, 31.1)
  2. wniosek o zwrot składki
  3. odstąpienie od umowy ubezpieczenia (art. 812 ust. 1 KC)
  4. odstąpienie od umowy zawartej na odległość
  5. informacja o płatności za polisę

W obecnej wersji programu dodałem nowy szablon: zawiadomienie o sprzedaży nieruchomości.
Korzystanie z tych szablonów jest banalnie proste:
Znajdź polisę (ewentualnie klienta, pojazd).
Kliknij w „hamburgerka” i wybierz opcję „Wypełnij szablon dokumentu z tej polisy„.
Program otworzy okno z listą dokumentów i wszystkie pola będą wypełnione. Jednym kliknięciem wygenerujesz wydruk i wydrukujesz na drukarce lub wyślesz mailem do klienta.

4. Dodanie importu danych z polisy PDF dla produktu Mienie Korporacyjne (UNIQA – POS)

W tej wersji programu osoby pracujące w UNIQA (POS) mogą importować produkt Mienie Korporacyjne z pobranej polisy PDF z systemu POS.

Dla przypomnienia obecnie Agent21 importuje z polis PDF dane następujących produktów (21 łącznie):
1. Allianz (3 produkty: komunikacyjny, Mój Dom, OC Lekarzy)
2. Compensa (4 produkty: 22014, 22044, 1111, 19044)
3. Interrisk (1 produkt: komunikacyjny)
4. Link4 (1 produkt: komunikacyjny)
5. Pocztowe (1 produkt: komunikacyjny)
6. TUW TUW (3 produkty: komunikacyjny, rolne, Bezpieczna Rodzina)
7. Uniqa (5 produktów: komunikacja z AXA, Auto&Przestrzeń, DOM+, Rolne, Mienie Korpo)
8. Wiener (3 produkty: AUTO, AGRO, 4 Kąty)

5. Instrukcja do programu Agent21

Przygotowałem w końcu instrukcję do programu. Instrukcja jest tutaj.
Jest również w aplikacji Agent21 – tak jak pokazano na obrazku obok.

wersja: 1.4.120
data publikacji: 05.12.2021

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. Dodanie automatycznego importu („chmurki”) dla aplikacji INSLY.

W tej wersji programu osoby korzystające z INSLY mogą importować wystawione polisy automatycznie za pomocą „chmurki”. Dotyczy to wszystkich polis komunikacyjnych wszystkich zakładów ubezpieczeń.
UWAGA! Niestety z uwagi na śmietnik w aplikacji INSLY odczyt ryzyk nie jest możliwy. Ale program potrafi pobierać wydruki polis (za pomocą „drukarki” na liście polis w Agent21) zatem w razie konieczności podejrzenia zakresu – wystarczy kliknąć w drukarkę.

2. Dodatkowe funkcjonalności przy ładowaniu pliku do aplikacji sprzedażowej (załączanie dokumentów on-line).

W związku z licznymi prośbami dodałem w programie rozbudowaną opcję załączania plików do aplikacji sprzedażowych. Dotychczas, gdy w aplikacji sprzedażowej był przycisk „załącz plik” lub inny podobny to po kliknięciu pojawiało się okno otwierania plików w Windows.
Rodziło to pewne dodatkowe trudności, gdy plik, który użytkownik chciał załączyć był w bazie Agent21.
Dlatego w obecnej wersji programu po kliknięciu w aplikacji sprzedażowej na przycisk „załącz plik” (lub inny podobny) otworzy się takie okienko:

Do wyboru są trzy opcje:
1. folder dysku – czyli tak jak było dotychczas – wybierasz plik z Twojego dysku w Windows. Jest to opcja domyślna (pod ENTERem)
2. repozytorium Agent21 – możesz wybrać plik z Twojej bazy danych Agent21
3. przeciągnij i upuść – wystarczy ze przeciągniesz plik na to okienko i plik ten automatycznie się doda w aplikacji sprzedażowej

SCENARIUSZ 1:
1. Skanujesz / tworzysz dokument za pomocą kreatora dokumentów PDF w Agent21 (np. wypowiedzenie OC albo wniosek o zwrot składki albo umowa kupna)
2. Zapisujesz go do bazy danych
3. Przechodzisz do zakładki zakładu ubezpieczeń i w odpowiedniej opcji załączasz ten dokument do polisy lub zadania wybierając go z repozytorium Agent21.

SCENARIUSZ 2:
1. Załączyłeś dowód rejestracyjny do pojazdu w Agent21 i chcesz go teraz załączyć do polisy w aplikacji sprzedażowej
2. Przechodzisz do zakładki zakładu ubezpieczeń i w odpowiedniej opcji załączasz ten dokument do polisy lub zadania wybierając go z repozytorium Agent21.

3. Dodatkowe przydatne funkcjonalności w aplikacjach sprzedażowych

Przypominam, że w każdej zakładce w prawym górnym rogu przeglądarki jest symbol „trybika”. Po jego kliknięciu jest menu z dodatkowymi funkcjami, które możecie wywołać na oglądanej właśnie stronie internetowej (aplikacji sprzedażowej).
W obecnej wersji Agent21 dodałem kilka bardzo przydatnych funkcji:

  1. zapisz stronę do PDF (Ctrl-P) – pozwala zapisać bieżący widok strony do pliku PDF. Zapis ten nie jest super idealny ale większość treści jest widoczna. To na wypadek gdybyście chcieli gdzieś wysłać zawartość strony (do infolinii ? do managera ?)
  2. drukuj stronę (Ctrl-P) – pozwala wydrukowac całą bieżącą stronę na drukarce
  3. zrób zrzut stronę do PNG /screenshot/ (Ctrl-Z) – to rewelacyjna opcja w sytuacjach gdy chcecie na szybko zrobić screenshota SAMEGO WIDOKU STRONY (bez okna aplikacji), żeby wysłać do menadżera zgłaszając jakiś problem.

Dla przypomnienia inne ciekawe funkcje wprowadzone w ostatnich tygodniach:

  1. wyszukaj tekst na stronie (Ctrl-F) – pozwala na wyszukanie treści na aktualnej stronie
  2. powiększenie / zmniejszenie (Ctrl + „+”, Ctrl + „-„, Ctrl+ „0”) pozwala na powiększenie / zmniejszenie liter na stronie (zoom)

4. Dodanie możliwości zamykania ramek pobranych plików

Zgłosiliście, że przydałaby się możliwość zamykania tych małych rameczek na dole, gdy zostanie pobrany plik. W obecnej wersji programu, każde zielona (lub niebieska) rameczka „pobranych” na dole ma swój własny przycisk zamykania. Kliknięcie powoduje zamknięcie tylko tej jednej rameczki.
Dziękuję za zgłoszenie!

wersja: 1.4.110
data publikacji: 28.11.2021

NAPRAWIENIE BŁĘDU IMPORTU POLIS z MTU i YCD

Tydzień temu dodałem funkcję automatycznego importu polis z MTU i YCD (JUPITER) z „chmurki”. Niestety wersja ta zawierała błąd, polegający na tym, że system nie rozpoznawał w polisach ról podmiotów i dopisywał do bazy Agent21 pojazdy MTU/YCD pozbawione podmiotów (klientów).
UWAGA! Po wgraniu tej wersji Agent21 wszystkie te pojazdy bez podmiotów znikną z bazy. Jeśli od 21.11.2021 korzystaliście z importu MTU/YCD z „chmurki” to niestety musicie ponownie zaimportować polisy z MTU/YCD z tego samego okresu. Dopiero wtedy pojazdy w bazie się pojawią i wszystkie polisy MTU/YCD będą kompletnie.
Przy ponownym imporcie polis MTU/YCD wyłączcie opcję „Pomiń polisy, które są w … Agent21”. Dzięki temu program usunie stare polisy i wczyta tylko nowe już poprawnie.
Przepraszam za tę dolegliwość.

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. Dodana obsługa aplikacji FOX firmy TUW POCZTOWE z importem polisy komunikacyjnej z PDF.

W tej wersji programu osoby, które pracują dla TUW POCZTOWE mogą już skonfigurować sobie aplikację FOX (login + hasło + auto logowanie). Dodatkowo Agent21 potrafi czytać polisy PDF z POCZTOWEGO w zakresie produktu komunikacyjnego „Bezpieczny Pojazd”.
Jeśli nie pracujecie dla POCZTOWEGO to podobno warto ma mają dobre stawki. A skoro poliskę wrzucicie z PDF bez przeszkód to nic tylko kosić kasę 😉.

2. Moduł obsługi skanera w Kreatorze dokumentów PDF.

Jak wiecie Agent21 ma wbudowany kreator dokumentów PDF. To ta ikonka w prawej części ekranu z napisem PDF.
Dotychczas można było załączać pliki tylko z folderu na Waszym dysku.
W obecnej wersji kreator ten pozwala na zaimportowanie obrazu bezpośrednio ze skanera.
Dodatkowo – po utworzeniu pliku PDF możecie go automatycznie zaszyfrować hasłem oraz wysłać mailem (wprost z Agent21).

Czyli obecnie takie scenariusze są możliwe do wykonania:
SCENARIUSZ 1:
1. klient poprosił o wysłanie jakiegoś dokumentu, który macie w formie papierowej (albo musicie coś podpisać i odesłać mailem skan).
2. wchodzicie w kreatora PDF w Agent21
3. wybieracie funkcję Skanuj
4. skanujecie dokument i tworzycie z niego plik PDF
5. wybieracie opcję Wyślij mailem (po utworzeniu PDF)
6. Agent21 otwiera okno z Nową wiadomością i możecie szybko wysłać dokument.

SCENARIUSZ 2:
1. skanujecie dowód rejestracyjny pojazdu
2. po utworzeniu pliku wybieracie opcję: Zapisz do bazy
3. dokument zapisuje się w bazie Agent21 i możecie go załączyć do danych pojazdu.

3. Otwieranie linków w nowej zakładce

Gdy w aplikacji sprzedażowej na ekranie pojawi się link przekierowujący na inną stronę – to możecie go kliknąć prawym przyciskiem myszy i jeśli to link „klikalny” to pojawi się takie menu jak na obrazku obok.
Dzięki temu możecie ten link otworzyć w nowej zakładce, od razu przejść do nowej zakładki z tym linkiem, skopiować go do schowka albo otworzyć w domyślnej Waszej przeglądarce.
UWAGA! Otwarcie w domyślnej przeglądarce na pewno będzie wymagało zalogowania się do aplikacji sprzedażowej zakładu ubezpieczeń, z którego kliknęliście w ten link.

wersja: 1.4.102
data publikacji: 21.11.2021

NAPRAWIENIE BŁĘDU IMPORTU POLIS z eAGENT (WARTA)

Wieczorna aktualizacja eAgent z czwartku (18.11.2021) spowodowała, że przestał działać importer polis z Warty.
W tej wersji problem jest naprawiony.

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. Dodany automatyczny import polis MTU i YCD z JUPITERA HESTII

W tej wersji programu dodaję możliwość importowania automatycznego produkcji z MTU i YCD z JUPITERA Hestii.
UWAGA! Aby zaimportować produkcję z MTU lub YCD należy najpierw w oknie przeglądarki w aplikacji HESTII zmienić tożsamość w zależności od tego skąd chcesz importować produkcję. Jeśli jesteś w tożsamości YCD lub MTU i chcesz zaimportować polisy z iHESTIA lub iPEGAZ to musisz zmienić z kolei tożsamość na iHESTIA. Automatyczna zmiana tożsamości nie jest możliwa (próbowałem to zrobić ale się nie udało 🙁 ).

2. Nowe skróty klawiaturowe powiększenie strony / pomniejszenie strony (t.zw. zoom)

W Agent21 brakowało opcji powiększania / pomniejszania liter na stronie. Obecna wersja uzupełnia ten brak.
1. powiększenie liter: klawisz Control + znak PLUS (Ctrl + „+”)
2. pomniejszenie liter: klawisz Control + znak MINUS (Ctrl + „-„)
3. powrót do domyślnej wielkości liter (reset): Control + cyfra ZERO (Ctrl + „0”)
Pamiętaj, że powiększenie liter powoduje że mnie treści mieści się na ekranie i musisz więcej przewijać.

3. Nowy skrót klawiaturowy „Wyszukaj tekst na stronie” (Ctrl-F)

Gdy przeglądasz stronę i chcesz wyszukać jakiś tekst na niej – kliknij skrót Ctrl-F. Otworzy się panel z polem edycyjnym. Wpisz tekst i zostanie on automatycznie oznaczony na stronie. Klawisz Enter przesuwa widok do następnego wystąpienia tekstu na stronie. Klawisz ESC kończy wyszukiwanie.

wersja: 1.4.001
data publikacji: 07.11.2021

NOWOŚĆ! UWAGA. Jeśli czegoś nie zrozumiecie z opisu a będziecie chcieli skorzystać z tej NOWOŚCI – zadzwońcie do mnie do pomogę!

PROFILE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ (praca dwóch „osobnych” pośredników na jednym programie Agent21)

Niektórzy z Was pracują na programie Agent21 wspólnie z drugą osobą prowadząc formalnie dwie różne agencje. Jedna osoba przeważnie jest agentem wyłącznym jakiegoś zakładu ubezpieczeń a druga osoba działa jako multi. Dotychczas mieliście problem z wysyłką wznowień lub wysyłką ofert z Agent21 bo program obsługiwał tylko JEDNO konto mailowe / SMS oraz tylko jeden profil z treścią e-mail do wznowień.
Wersja 1.4.001, którą właśnie udostępniam, rozwiązuje ten problem i ułatwi Wam bardzo pracę.

1. Obsługa kilku skrzynek pocztowych e-mail / profili nadawcy w bramkach SMS

Aby skonfigurować sobie nową skrzynkę e-mail, z której będziesz wysyłać wiadomości z programu Agent21 (o wznowieniach oraz oferty do klientów), wykonaj następujące kroki:
a. wejdź w Konfigurację –> Korespondencja ;
b. Kliknij przycisk Nowa skrzynka mailowa i skonfiguruj swoje konto mailowe (SMTP) tak jak to robisz w swoim programie pocztowym
Dla tych z Was którzy korzystają z bramki komercyjnej SMS procedura wygląda podobnie. Tylko tutaj nie musicie zakładać osobnego konta w bramce. Wystarczy, że w konfiguracji bramki (na stronie dostawcy SMS) dodacie sobie nowego nadawcę. Czyli np. teraz mieliście nadawcę o nazwie „AgencjaNowa”. A chcecie wysyłać do klientów SMS również pod szyldem np. „MultiAgent” -> dodajecie tego nadawcę w panelu administracyjnym bramki. Następnie w Agent21 dodajecie sobie nowy profil po naciśnięciu przycisku Nowy profil bramki SMS tylko w polu nadwca wpisujecie nową nazwę nadawcy.

2. Obsługa kilku szablonów e-mail z przypomnieniami

Szablony e-mail z treścią przypomnień wysyłanych obsługujemy w opcji Wznowienia -> Szablony. Szablony e-mail składają się z dwóch elementów:
1. szablonu wiadomości: logo, treść + tabelka z listą polis,
2. stopki wiadomości z nazwą agencji i danymi kontaktowymi
Dla tych z Was, którzy pracują jako „dwie” agencje należy dodać najpierw nową konfigurację stopki maila wybierając opcję Edytuj dane agencji i dodając nową konfigurację.
Następnie należy w opcji Edytuj szablony e-mail dodać nowy szablon e-mail, w którym poza ustawieniem np. innego logo i innej treści należy wybrać:
1. skrzynkę mailową z której ten szablon będzie wysyłany
2. stopkę z danymi agencji, która ma się pojawiać na tym szablonie.

3. Obsługa kilku szablonów SMS z przypomnieniami

Szablony SMS z treścią przypomnień wysyłanych obsługujemy w opcji Wznowienia -> Szablony.
Należy w opcji Edytuj szablony SMS dodać nowy szablon SMS, w którym poza ustawieniem innej treści (podpisu z telefonem kontaktowym) należy wybrać:
1. profil SMS z którego te wiadomości beda domyślnie wysyłane.

4. Użycie szablonów wiadomości w obsłudze wznowień

Po skonfigurowaniu sobie szablonów e-mail / SMS użycie ich do wysyłki przypomnień jest banalne. Gdy w tabeli ze Wznowieniami wybierzecie rekordy do wysyłki, to po otwarciu się okna, które umożliwia wykonanie wysyłki – zobaczycie nową pozycję: Wybór szablonu e-mail. Tutaj właśnie ZANIM klikniecie w przycisk Wyślij e-maile, wybierzecie sobie właściwy szablon. I tym prostym sposobem, z jednej bazy danych (wspólnej) możecie wysłać osobne wiadomości dla dwóch różnych agencji ubezpieczeniowych.

wersja: 1.3.101
data publikacji: 01.11.2021

NAPRAWIENIE BŁĘDU BRAKU DZIAŁANIA AGENT21.

W tej wersji jest naprawa błędu polegającego na blokadzie uruchomienia Agent21 w wersjach poprzednich (1.3.001 i wcześniejsze).

NOWE FUNKCJONALNOŚCI

1. VIN DEKODER

Jest to funkcjonalność, która ułatwia dekodowanie numerów VIN za pomocą bezpłatnego dekodera online: https://pl.vindecoder.pl. Nie jest to narzędzie idealne i za wynik dekodowania nie odpowiadam, bo Agent21 tylko otwiera stronę z formularzem i odpowiednio ją dla Was szykuje żeby nie było śmieciowych reklam. Samo dekodowanie jest robione przez dostawcę tej strony.
Ale w wielu przypadkach można zweryfikować różne parametry pojazdu, więc może w bieżącej pracy Wam się to przydać. Dodatkowo oczywiście – jako ułatwienie – można zdekodować VIN z pojazdu w Waszej bazie. Wyniki dekodowania kopiują się do multi-schowka, więc można je wykorzystać w bieżącej pracy. Dodatkowo można przygotwać raport PDF z wynikami raportu i zapisać do bazy Agent21.

2. Import danych z TUZ Ubezpieczenia (chmurka)

Dla tych z Was, którzy sprzedają w TUZ Ubezpieczenia przygotowałem import danych z aplikacji sprzedażowej – czyli chmurkę. Mamy więc już 6 zakładów ubezpieczeń, z których automatem czytamy dane i wrzucamy do Waszych baz danych: WARTA, PZU, HESTIA, GENERALI, PROAMA i TUZ.
UWAGA! Aby poprawnie program kojarzył osobę wystawiającą w TUZ z Waszą OWCĄ w konfiguracji należy w „Id OfWCA” wpisać dokładnie ten tekst, który widnieje w TUZ na liście polis w kolumnie „Rejestrujący”. Muszą być WIELKIE LITERY. Sugeruję skopiować ten tekst z tabelki polis w TUZ i wkleić do „Id OfWCA”, żeby nie było ani jednego błędu. Tylko wtedy program poprawnie dopasuje osobę rejestrującą polisę w aplikacji TUZ z pracownikiem (OfWCĄ) Waszej agencji.

3. Poprawiony odczyt z CEPiK

Dzięki Waszym zgłoszeniom, udało mi się naprawić odczyt danych z CEPiK, który dla niektórych pojazdów się zawieszał i nie dawał wyniku. W obecnej wersji problem jest już rozwiązany.

wersja: 1.3.001
data publikacji: 24.10.2021

NOWE FUNKCJONALNOŚCI (będziecie zadowoleni!)

1. SZYFROWANIE PLIKÓW PDF (wygodne i proste!)

Obecnie (RODO) wymaga się aby oferty lub inne dokumenty z danymi osobowymi były zabezpieczone hasłem, na wypadek wysyłki pod niewłaściwy adres e-mail. Wychodząc naprzeciw Waszym potrzebom przygotowałem bardzo prostą w użyciu i wygodną funkcję szyfrowania hasłem plików PDF, które ściągacie z aplikacji sprzedażowych.
Dlatego od tej wersji Agent21 Wam świetnie pomoże, zaszyfruje plik PDF automatycznie i bardzo wygodnie. Poniżej opisuję dwa scenariusze użycia nowej funkcjonalności.

SCENARIUSZ 1.
3 proste kroki do zaszyfrowania pliku i wysyłki mailem wprost z Agent21.

Pobierasz z aplikacji sprzedażowej wydruk polisy lub wydruk oferty.
Pobrany plik pojawia się na dolnym pasku Agent21. Po najechaniu na zieloną ramkę otwiera się szybki podgląd PDF. Obok przycisku Pokaż jest nowy przycisk: Szyfruj.
Krok 1. Kliknij w przycisk Szyfruj
Otworzy się okno szyfrowania.
Krok 2. Wpisz hasło (min. 4 znaki) i zaszyfruj plik
Krok 3. Zapisz plik do bazy lub od razu wyślij mailem
Po zaszyfrowaniu możesz ten plik obejrzeć, zapisać w Twojej bazie Agent21 (do późniejszego użycia) albo od razu wysłać mailem korzystając z wbudowanej funkcji Komunikacja elektroniczna w Agent21.

Krok 1. Nowy przycisk Szyfruj

Krok 2. Okno szyfrowania

Krok 3. Opcje po szyfrowaniu

SCENARIUSZ 2.
Szybkie szyfrowanie dokumentu, który jest już w Twojej bazie danych (repozytorium )

Jeśli chcesz zaszyfrować dokument, który już jest w Twojej bazie danych wystarczy wykonać dwa proste kroki:
Krok 1. Kliknij w kłódkę w wierszu, w którym jest dokument do zaszyfrowania
Otworzy się okno szyfrowania.
Krok 2. Wpisz hasło (min. 4 znaki) i zaszyfruj plik
Po zaszyfrowaniu ten dokument dopisze się do repozytorium jako nowa pozycja z oznaczeniem granatowej kłódki.

Krok 1. Kliknij w kłódkę

Krok 2. Wpisz hasło

PORADA DO HASŁA.

UWAGA! Hasło powinno być znane klientowi i nie możesz go podać w mailu. Dlatego należy używać albo daty urodzenia (bez kresek) albo PESEL albo końcówka PESEL. Chodzi o to aby w mailu wskazać klientowi jakie jest hasło a n sam musi je po prostu znać.

CIEKAWOSTKA.

Gdy zaszyfrujesz plik w Agent21 to w repozytorium zapisuje się również hasło do niego (w Notatce przy danym pliku). Dzięki temu, jeśli kiedykolwiek będzie potrzeba otworzyć ten plik to będziesz zawsze wiedział/a jakim hasłem był zabezpieczony.
Zapisane w bazie hasło nigdzie nie jest prezentowane poza aplikacją Agent21. Nawet jeśli wyślesz ten plik mailem – to notatka z hasłem zostaje TYLKO w bazie Agent21. Tak więc na każdym etapie doręczenia do klienta plik jest bezpieczny.

2. Sprawdzanie danych rejestracyjnych pojazdu w INFO-CAR

Funkcja sprawdzania OC w UFG została przez Was przyjęta bardzo pozytywnie. Idąc więc za ciosem dodałem dla Was narzędzie do szybkiego sprawdzenia danych rejestracyjnych pojazdu w bazie Info-Car. Nowa funkcjonalność InfoCAR jest na prawym panelu – tuż pod przyciskiem UFG.
W dowolnym momencie Waszego ofertowania – możecie kliknąć w InfoCar i szybko podejrzeć raport opisujący rejestrację pojazdu. Częściowo ten raport pokrywa się z CEPIK, bo w końcu pojazd zarejestrowany musi mieć te same dane.
Dla Waszej wygody – cały interfejs Info-Car (w stosunku do oryginalnej strony) został uproszczony, aby nic nie zakłócało szybkiego wprowadzenia danych i wykonania raportu.

Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość sprawdzenia danych rejestracyjnych pojazdu z Waszej bazy danych:

  1. wejdź w Pojazdy
  2. znajdź pojazd ;
  3. kliknij podręczne menu („hamburgera”)
  4. wybierz opcję Sprawdź dane rejestracyjne w Info-Car

Program otworzy okno sprawdzania danych InfoCAR i automatycznie wypełni pola: nr rejestracyjny, VIN oraz data pierwszej rejestracji i wywoła zapytanie do bazy InfoCar.

Jeśli dane rejestracyjne pojazdu istnieją w bazie InfoCAR raport wyświetli się na ekranie. Będziesz mógł/mogła zapisać ten raport w postaci PDF do swojej bazy.

3. Import z PDF: wybór wystawiającego przy imporcie polisy

Przy imporcie danych z polisy PDF program dotychczas importował polisę ustawiając domyślnie jako wystawiającego OfWCA w Agent21 osobę, która była zalogowana. Dla Waszej wygody rozbudowałem funkcjonalność o dodatkowe pytanie przy imporcie PDF o to komu przypisać polisę. Tak więc teraz – gdy zaimportujecie plik PDF to zanim program go zapisze do bazy danych – zapyta Was o to kto wystawił polisę.
Dzięki temu – każdą polisę przypiszecie od razu do właściwej OfWCA w Waszej agencji.

4. Szybka zmiana Wystawiającego OfWCA w Agent21 w tabeli Polisy

Czasami zdarza się, że przy imporcie lub rejestracji polisy zostanie błędnie dobrana OfWCA i w bazie Agent21 jest źle przypisana osoba wystawiającą polisę. Dotychczas aby to zmienić należało edytować polisę, zmienić OfWCA i zapisać zmiany.
W obecnej wersji programu wystarczy wykonać następujące kroki:
1. znajdź polisę,
2. przejdź do ostatniej kolumny (Wystawiający OfWCA)
3. kliknij w nazwisko – otworzy się okno zmiany wystawiającego
4. wybierz inną osobę i zapisz zmiany.
W ten oto prosty i szybki sposób zmienicie wystawiającego.

5. Dane CEPIK, REGON, VAT, UFG i InfoCAR w multischowku

Dodałem bardzo przydatne ułatwienie podczas Waszej pracy. Gdy korzystacie z funkcji: CEPIK, UFG OC, VAT, REGON/BIR oraz InfoCAR i wykonacie zapytanie, które zakończy się powodzeniem, to Agent21 automatycznie i bez Waszej dodatkowej akcji – skopiuje wszystkie istotne dane z tych raportów wprost do multi-schowka.
Dzięki temu będziecie je mogli wykorzystać w dowolnym miejscu wypełniając nimi formularz przy ofercie lub polisowaniu.

PRZYPOMINAM: multi-schowek to narzędzie, które ułatwia Wam kopiowanie danych między formularzami oraz między Waszą bazą danych a aplikacjami sprzedażowymi zakładów ubezpieczeń. Wystarczy w jednym miejscu skopiować wszystko co potrzebne, przełączyć się na inną zakładkę i za pomocą myszy – prawy przycisk na polu formularza – użyć tych skopiowanych danych bez dotykania klawiatury. Jeśli nie wiecie jak korzystać albo sobie nie radzicie – proszę o telefon – pokażę zdalnie jak korzystać z multi-schowka.

wersja: 1.2.402
data publikacji: 18.10.2021

MODYFIKACJE

  1. Poprawione logowanie do TUZ’a
  2. Poprawione załączanie plików w TUW-TUW

wersja: 1.2.301
data publikacji: 10.10.2021

NOWA FUNKCJONALNOŚĆ

SPRAWDZANIE AKTYWNEJ POLISY OC w UFG

Na prośbę wielu z Was przygotowałem nową funkcję w Agent21. Sprawdzanie w UFG czy pojazd ma aktywną polisę OC.
Po prawej stronie okna Agent21 zobaczycie nowy przycisk: UFG. Po jego kliknięciu Agent21 otworzy stronę ufg.pl, wygodnie dla Was przygotuje formularz do wypełnienia. Po wpisaniu danych – należy wpisać kod z obrazka (bo taki jest wymóg strony UFG) i kliknąć DALEJ.
Wyświetli się od razu wynik sprawdzenia. Wynik sprawdzenia możecie pobrać w formie PDF i go wydrukować, albo zapisać w Waszej bazie danych Agent21, aby wygodnie go wysłać od razu do klienta za pomocą funkcji Komunikacji elektronicznej.

Jak sami zobaczycie cała operacja jest szybka i znacznie bardziej przyjemna niż bezpośrednio w przeglądarce na stronie UFG, bo system Agent21 specjalnie tak konfiguruje stronę, aby formularz a potem wynik był czytelny nawet na małych ekranach i nie było zaśmiecających nagłówków lub stopek na stronie.
Dodatkowo na formularzu UFG działa oczywiście multi-schowek, więc możecie skopiować sobie nr rej. lub VIN z aplikacji sprzedażowej i na szybko sprawdzić czy pojazd ma w ogóle OC.

Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość kontroli polisy OC dla pojazdu z Waszej bazy danych:

  1. wejdź w Pojazdy
  2. znajdź pojazd ;
  3. kliknij podręczne menu („hamburgera”)
  4. wybierz opcję Sprawdź w UFG czy pojazd ma OC

Program otworzy okno sprawdzania OC w UFG i automatycznie wypełni pola: nr rejestracyjny i VIN w formularzu na stronie UFG.

Kod obrazkowy (captcha):
Specjalnie dla Was przygotowałem funkcję, która AUTOMATYCZNIE rozpoznaje obrazek captcha i sama wypełnia pole Proszę wpisać podany ciąg znaków. Trzeba poczekać kilka sekund na wynik (zwykle do 10 sekund). Jeśli się nie pojawi wynik w polu lub będzie błędny to niestety musicie kod wpisać sami. Funkcja jest obarczona pewnym błędem, więc jak się taki błąd przytrafi – to nie zgłaszajcie do mnie, bo tu udoskonaleń wprowadzić nie mogę. Wg moich statystyk ok 80%-90% kodów wchodzi bezbłędnie.

Uprzedzając pytania:
Niestety nie mam możliwości w pełni zautomatyzować procesu sprawdzania (jak CEPiK czy REGON) bo tu występuje kod obrazkowy (captcha), który użytkownik musi rozkodować i w pisać wynik w pole. To, że Agent21 potrafi większość cpatcha sam rozpoznać nie daje gwarancji 100%, więc operacja sprawdzania musi być nadzorowana przez użytkownika.

wersja: 1.2.210
data publikacji: 05.10.2021

MODYFIKACJE

  1. poprawki błędów.

wersja: 1.2.201
data publikacji: 26.09.2021

MODYFIKACJE

  1. poprawiona jakość ekranów Agent21 na monitorach o wysokiej rozdzielczości. Poprawi się jakość („ostrość”) zarówno okien Agent21 jak i aplikacji sprzedażowych firm ubezpieczeniowych.
  2. poprawki w działaniu zakładek: od początku zmagam się z problemem zawieszających się (niereagujących na myszkę) zakładek – tych na górze z logami firm i tych niżej ze stronami internetowymi. Wiem, że to jeden z tych elementów, które Was na pewno denerwują, chociaż da się z tym żyć to jednak „jak żyć z tym Panie Jasiński” ;-). W tej wersji wprowadziłem szereg modyfikacji, które – mam nadzieję – poprawią komfort i zmniejszą lub zniwelują całkowicie efekt zawieszonych zakładek. Będę wdzięczny za zwrotne info czy coś się poprawiło.

    Jeśli po wgraniu tej wersji zauważycie jakieś błędy ekranowe lub nieczytelną treść to proszę o screeny mailem.

wersja: 1.2.011
data publikacji: 05.09.2021

MODYFIKACJE

  1. dodany import z plików PDF polis UNIQA: Auto&Przestrzeń oraz DOM + (z POS)
  2. dodany import z plików PDF polis COMPENSA: NNW (1111-) oraz Rodzina (19044-)
  3. dodany import z plików PDF polisy WIENER: RPA (AGRO), MPA (4 Kąty)
  4. dodany import z plików PDF polis ALLIANZ: MÓJ DOM, OC Dobrowolne Lekarzy
  5. dodany import z plików PDF polisy TUW TUW: Rolne, Bezpieczna Rodzina
  6. dodany szybki podgląd PDF polis zaimportowanych z plików PDF, dzięki temu jeśli chcecie sprawdzić zakres ochrony – to macie pod ręką PDF z treścią polisy:

    Dla polis importowanych od obecnej wersji Agent21 (wcześniejsze nie!) na liście polis (wznowień i spłat) pojawi się nowa ikonka, po kliknięciu w którą program otworzy szybki podgląd PDF z polisą ściągniętą z aplikacji sprzedażowej.
    Dzięki temu podczas przeglądania polis, będziecie mieli ułatwienie w postaci szybkiego zerknięcia na oryginał polisy (na ryzyka czy inne zapisy).
    UWAGA! Szybki podgląd pokazuje plik PDF z Twojego repozytorium. Nie jest to PDF ściągnięty w momencie kliknięcia w ikonkę. Zatem jeśli polisa w „międzyczasie” się zmieniała (jakimś aneksem) – to nie będzie to widoczne na tym PDF ściągniętym w momencie importu produkcji.
  7. dodanie podpowiedzi importu PDF w zakładkach firm sprzedażowych:

    Gdy uruchomicie zakładkę z aplikacją sprzedażową zakładu ubezpieczeń, dla którego jest import z PDF – program pokaże nową ikonkę (zamiast chmurki). Po jej kliknięciu pojawi się podpowiedź, które polisy PDF program importuje z tego zakładu ubezpieczeń.
    UWAGA! Dla HESTII ikonka PDF będzie obok chmurki bo w tutaj dla MTU24 import jest z PDF (komunikacja) ale reszta produkcji z iHestii i iPegaza importowana jest z chmurki (jak dotychczas).

wersja: 1.2.002
data publikacji: 29.08.2021

MODYFIKACJE

  1. dodane pole „Nr konta do wpłat” przy przeglądaniu spłat do polisy
    Przy imporcie polis z aplikacji sprzedażowych Everest i eAgent program pobiera numer konta do wpłat kolejnych rat. Również przy imporcie danych z polis PDF – jeśli numer konta jest na polisie – program pobiera ten numer do bazy danych. W aktualnej wersji programu dodałem pole Nr konta do wpłat widoczne na ekranie w ramce z listą spłat.
  2. import danych z polis PDF (komunikacja) zakładu ubezpieczeń: TUW TUW
    W poniedziałek zgłosił się jeden z testujących z propozycją dodania importu danych z polis PDF firmy TUW TUW bo „sporo tego robi”. I proszę – po kilku dniach ma łatwiejszą pracę.
    Sposób działania taki jak dla uprzednio wprowadzonych importów PDF:
    1. zaloguj się do TUW TUW
    2. wejdź w listę polis
    3. wybierz polisę i kliknij przycisk „DRUKUJ” (lub inny powodujący ściągnięcie PDF)
    4. wyświetli się informacja „Import polisy gotowy”. Kliknij „Importuj” i polisa wjeżdża do bazy.
  3. WZNOWIENIA: zmiany w szablonie wiadomości e-mail

Wychodząc naprzeciw zgłoszeniom wykonałem następujące modyfikacje w szablonie wiadomości e-mail z przypomnieniem:

  1. dla polis komunikacyjnych dodałem szerszy opis pojazdu (nie tylko nr rejestracyjny).
    Teraz pokazuje się: nr rej, marka, typ.
    Dzięki temu klient wie dokładnie o jaki pojazd chodzi (nie wszyscy klienci mając kilka pojazdów pamiętają nr rejestracyjne – a marki już kojarzą)
  2. dla polis niekomunikacyjnych dodałem możliwość pokazania „lokalizacji” (adresu miejsca ubezpieczenia) tam gdzie występuje.
    Dzięki temu klient otrzymuje informację, którego mieszkania (albo której lokalizacji biznesu) dotyczy ta polisa.
  3. dla płatności kolejnych rat dodałem możliwość pokazania numer konta do wpłaty raty.
    Dzięki temu klient wie na jakie konto ma wpłacić ratę.
    Informacja o nr konta dotyczy tylko polis importowanych – jeśli w danych źródłowych nr konta występował.
    Dla polis importowanych z aplikacji (chmurka) – dane o numerze konta są tylko dla Warty i PZU.
    Dla danych importowanych z polis PDF numery kont są właściwie na wszystkich polisach ratalnych lub płatnych przelewem.
    Dlatego z czasem – gdy będziecie na bieżąco importować produkcję czy to z aplikacji czy z polis PDF – to w większej liczbie wiadomości numer konta przy racie bedzie się pokazywał w mailu (o ile włączycie tę opcję!).

Aby włączyć wyżej opisane opcje wykonaj następujące kroki:

  1. wejdź we Wznowienia
  2. w prawym górnym rogu kliknij w przycisk
    Szablony -> Edytuj szablon e-mail
  3. po otwarciu okna z szablonem kliknij w przycisk edytuj na górnym pasku
  4. kliknij w panel Ustawienia dodatkowe aby się rozwinął (znajdziesz go w dolnej części okna)
  5. w ramce Opcje tabeli polis zaznacz te elementy, które chcesz pokazać na przypomnieniu. Od razu po lewej stronie na szablonie zobaczysz jak odpowiednie zaznaczenia bedą wpływały na treść wiadomości.
  6. zatwierdź zmiany za pomocą „ptaszka” w prawym górnym rogu okna.

wersja: 1.2.001
data publikacji: 22.08.2021

MODYFIKACJE

  1. NOWOŚĆ!!! Moduł importu danych z polis z wydruków PDF
    W związku z tym, że w aplikacjach wielu firm import polis za pomocą „chmurki” nie jest możliwy wykonałem rozbudowany moduł importu danych z wydruków PDF.
    W aktualnej wersji oddaję do testów importery wydruków PDF następujących firm (i produktów):
    ALLIANZ: Mój samochód
    MTU: MTU komunikacja
    UNIQA: polisa komunikacyjna
    WIENER: Polisa AUTO „KPA”
    COMPENSA: Komunikacja: 22014, 22044
    INTERRISK: Pakiet Auto KM-G/P i KM-H/P
    LINK4: polisa komunikacyjna o symbolu „K”

    We wszystkich w/w polisach program odczytuje wszystkie niezbędne dane klientów, pojazdu, ryzyk i danych polis odczytane z pliku PDF. Dzięki temu szybko uzupełnisz swoją bazę Agent21 o polisy wystawione w tych zakładach ubezpieczeń.
    Aby wykonać import wystarczy wykonać 3 proste kroki:
    1. zaloguj się do aplikacji sprzedażowej jednej z w/w firm ;
    2. wejdź w listę sprzedanych polis
    3. kliknij w opcję „pobierz PDF” lub „drukuj polisę” (lub inny button odpowiadający za pobranie polisy PDF)
    4. jeśli Agent21 rozpozna polisę z listy powyżej – od razu otworzy okno „Polisa gotowa do importu” –> kliknij „Importuj!” i poliska wjeżdża do Twojej bazy bez klepania w klawiaturę. PROŚCIEJ SIĘ NIE DA!
    Jeśli polisa o tym numerze już jest w Twojej bazie danych to okno „Polisa gotowa do importu” się nie pojawi. Możesz zaimportować ją ponownie tylko za pomocą przycisku „Importuj” po najechaniu na niebieski kafelek ściągniętego pliku (szybki podgląd).

    UWAGA OGÓLNA: w odróżnieniu od importu za pomocą „chmurki” (Warta, Hestia, PZU, Generali, Proama) tutaj nie ma możliwości zrobienia masowych importów. Niestety ten import jest zawsze inicjowany „per polisa” przez użytkownika dokładnie tak jak opisałem to powyżej i tego nie obejdziemy.

    UWAGA do ALLIANZ: z powodu braku daty wystawienia na niektórych polisach program przyjmuje datę wystawienia jako „data początku – 1 dzień”. Jeśli jest to data po dniu dzisiejszym to program ustawia datę dzisiejszą.
    UWAGA do UNIQA nr 1: na żadnej polisie nie ma daty wystawienia. Program przyjmuje datę wystawienia jako „data początku – 1 dzień”. Jeśli jest to data po dniu dzisiejszym to program ustawia datę dzisiejszą.
    UWAGA do UNIQA nr 2: klienci indywidualni nie mają numerów PESEL na wydruku – tylko daty urodzenia. Jeśli więc tego klienta nie będzie w Twojej bazie danych Agent21 z numerem PESEL to zostanie zapisany ten klient bez numeru PESEL (z datą urodzenia). Rekomenduję uzupełnić nr PESEL w takim przypadku bo w razie wznowienia umowy po roku w innym z.u. ten numer będzie Ci bardzo potrzebny.

    Wszystkie polisy bez odczytanych dat wystawienia są oznaczone w Agent21 „trójkątem”, żeby było wiadomo że w tych pozycjach może nie być poprawnej daty wystawienia. Jeśli uznacie że data wystawienia w takim przypadku nie jest krytyczna – mogę te „trójkąty” usunąć.

    Jeśli chcesz abym wykonał import innych polis (innych firm lub innych produktów) to zgłoś temat mailem.

    INFORMACJA:
    Import polis PDF nie jest w 100% dokładny (w odróźnieniu od „chmurki”). Mogą się zdarzyć błędnie odczytane dane z polisy, dlatego importując dane z PDF zwróćcie uwagę na poprawność danych odpisanych w Waszej bazie. Jeśli będą błędy – to koniecznie je zgłaszajcie przysyłając plik PDF z polisą w której wystąpił błąd. Wszystkich mankamentów nie da się usunąć w 100% bo pliki PDF wbrew pozorom nie są łatwe do parsowania ale będę się starał dopieszczeć to rozwiązanie aby było godne zaufania.
  2. logowanie na nowy portal UNIQA (dawne AXA):
    odblokowałem firmę AXA do ustawienia loginu i hasła oraz zmieniłem adres na nowy (https://serwis.uniqa.pl/partner/Login.html). To dla tych w Was którzy pracowali wcześniej dla AXA i nie mają loginu do POS w Uniqa
  3. dodałem możliwość wprowadzenia danych pojazdu do „Wniosku o zwrot składki” w szablonach dokumentów
  4. Poprawiłem adres firmy UNIQA na szablonach dokumentów
  5. Dodałem możliwość wyszukania Wznowień po numerze rejestracyjnym pojazdu

wersja: 1.1.008
data publikacji: 08.08.2021

MODYFIKACJE

  1. Poprawione logowanie do WINERA, bo po ostatnich zmianach w Wienet logowanie w Agent21 uniemożliwiało pracę w aplikacji wienera.

wersja: 1.1.007
data publikacji: 02.08.2021

MODYFIKACJE

  1. Import PZU: poprawiony odczyt adresów dla importowanych podmiotów. Dla podmiotów, które w Everest miały więcej niż jeden adres – program czytał tylko pierwszy adres. Po poprawce – program czyta poprawnie wszystkie adresy.
  2. Import PZU: wprowadziłem odczyt zgód marketingowych z Everest
  3. WARTA: odblokowałem możliwości podglądu w systemie eAgent polis nieimportowanych z eAgent (np. zarejestrowanych z AUW/WartaXXI). Czyli – dla każdej polisy 9085* pojawi się globusik z opcją szybkiego podglądu w eAgent.
    UWAGA! nie wszystkie z tych polis są dostępne w eAgent. Jeśli więc po kliknięciu w globusik będzie błąd „braku polisy” to znaczy, że jej nie ma w eAgent.
  4. Dodałem do listy Szablonów dokumentów nowy dokument: Informacja o płatności za polisę. To jest szablon z informacją o danych do przelewu na Wasze konto agencyjne dla tych z Was, którzy czasami przyjmują od klientów przelewy na swoje konto (polisa jest oznaczona jako „Gotówka”). Dzięki temu szybko po wystawieniu polisy możecie wysłać do klienta informację do przelewu.

wersja: 1.1.006
data publikacji: 25.07.2021

POPRAWA BŁĘDÓW

1. Błąd importu polis PZU – możliwe niepełne importy polis z poprzednich miesięcy.
UWAGA! W importerze polis z Everesta był błąd polegający na tym, że importer importował tylko maksymalnie 50 polis z danego okresu i nie pokazywał, że jest ich więcej. Jeśli w jakimś okresie 15 dniowym, który importowałeś/aś było więcej niż 50 polis – to do Agent21 wgrało się tylko 50 sztuk. Zatem pozostałe polisy nie wczytały się w ogóle do Agent21.

Problem dotyczy tylko PZU i tylko przypadku w którym w importowanym okresie było ponad 50 polis.

Po wgraniu wersji 1.1.006, aby uzupełnić brakujące polisy sugeruję wykonać ponowny import kolejnych 15-to dniowych okresów z ostatniego roku. Program automatycznie wykluczy polisy, które już są w bazie Agent21 a zaznaczy do importu tylko te, których brakuje. I w ten sposób uzupełnisz brakujące pozycje. Jeśli wiesz, że na przykład więcej niż 50 polis w PZU sprzedałeś/aś tylko w 06.2020 to oczywiście import wykonaj tylko za 06.2020 (1.06-15.06 i 16.06-30.06). Ale jeśli w PZU sprzedajesz co miesiąc dużo polis to trzeba przejrzeć cały rok, żeby mieć pewność, że nie ma braków, bo wtedy nie powiadomisz klientów o ekspiracji polisy / racie.

BARDZO PRZEPRASZAM za tę niedogodność.

2. Brak wydruku marki i modelu pojazdu na szablonie przy wypełnianiu szablonu ręcznie (nie z bazy).

wersja: 1.1.005
data publikacji: 18.07.2021

NOWE FUNKCJE

1. Rozszerzone opcje w kreatorze Szablonu dokumentu (wypowiedzenie OC, wniosek o zwrot składki itd.).

Przypominam, że Agent21 zawiera bardzo przydatną funkcję wypełniania szablonów dokumentów, z których często korzystasz:
– Wypowiedzenie umowy OC (art. 28.1, 28a.1., 31.1.)
– Wniosek o zwrot składki
– Oświadczenie o odstąpieniu od umowy ubezpieczenia (art. 812 ust. 1. KC)
– Odstąpienie od umowy ubezpieczenia zawartej zdalnie

W celu szybkiego uruchomienia tej opcji dla polisy z Twojej bazy – wejdź w „Polisy”, znajdź polisę i kliknij w menu podręczne dla polisy, której dane chcesz odczytać do szablonu i wybierz opcję: „Wypełnij szablon dokumentu z tej polisy”.
Program otworzy okno z wypełnionymi polami i wyborem szablonów:

Wybierz szablon, który chcesz wygenerować i kliknij w „Generuj dokument”.

Otworzy się okno z podglądem dokumentu do wydruku i opcjami:
– drukowania
– zapisu do pliku PDF (w celu późniejszego wykorzystania poza Agent21)
– zapisu do repozytorium (NOWA OPCJA w wersji 1.1.005)
– załączenia do wiadomości e-mail (NOWA OPCJA w wersji 1.1.005)

Zapis do repozytorium (NOWA OPCJA!)
Po kliknięciu w ten przycisk program zapisze plik PDF prosto do Twojej bazy danych (do repozytorium dokumentów) i będziesz mógł/mogła go wykorzystać później.

Załączenie do wiadomości e-mail (NOWA OPCJA!)
Po kliknięciu w ten przycisk program zapisze plik PDF do do Twojej bazy danych (do repozytorium dokumentów) i automatycznie utworzy nową wiadomość e-mail już z załączonym tym plikiem (po zamknięciu okna podglądu wydruku – przycisk „Zamknij”). To jest doskonałe ułatwienie w realizacji następującego scenariusza:
– klient dzwoni i chce złożyć wniosek o zwrot składki do polisy ;
– wchodzisz w listę polis i generujesz szablon z tej polisy (jedno kliknięcie) + uzupełniasz numer konta do zwrotu składki (pole nie jest wymagane) ;
– klikasz w i tworzysz nową wiadomość do klienta z załączonym wnioskiem do podpisu – zamykasz okno podglądu dokumentu ;
– program otwiera okno „Nowej wiadomości e-mail”, wpisujesz treść maila i wysyłasz do klienta. Wszystko wewnątrz programu Agent21.
Prościej się już nie da 😉

Dzięki tym obu nowym opcjom będzie Wam wygodniej obsługiwać szablony dokumentów.

UWAGA! Jeśli potrzebujecie jeszcze jakichś szablonów, z których korzystacie (np. formularz zgłoszenia sprzedaży auta ?) to podeślijcie treść takiego dokumentu – wprowadzę w jednej z kolejnych aktualizacji.

wersja: 1.1.001
data publikacji: 04.07.2021

NOWE FUNKCJE

1. Komunikacja elektroniczna.

Nowa funkcjonalność to rozbudowany moduł wysyłania wiadomości do klientów lub innych osób wprost z Agent21 z wykorzystaniem danych z bazy danych Agent21. O ile wysyłka wznowień (e-mail i SMS) dotyczy wyłącznie akcji powiadomienia klienta o kończącej się polisie lub dacie wymagalności kolejnej raty o tyle moduł komunikacji elektronicznej pozwala na wysłanie wiadomości e-mail lub SMS o dowolnej treści. Dodatkowo wiadomości e-mail mogą zawierać załączniki pochodzące zarówno z zewnętrznego źródła (plik z Twojego komputera) jak i pliki zapisane w Twojej bazie danych Agent21.
To unikatowe narzędzie, które pozwala w ramach tej samej aplikacji na:
1. pobranie dokumentu z systemu zakładu ubezpieczeń (np. oferty) ;
2. wysłanie tego dokumentu kilkoma kliknięciami myszy do klienta, bez konieczności otwierania „programu pocztowego”, „przeciągania pliku”,  i wykonywania innych dodatkowych czynności.
Każda wiadomość po wysłaniu jest odpisywana w Twojej bazie Agent21. Dzięki możliwości jej oznaczania (powiązania z klientem / pojazdem/ polisą) – bardzo łatwo taką wiadomość znaleźć po nazwisku/ PESELU, numerze polisy, VIN, nr rejestracyjnym.

Funkcjonalności SMS:
Aby wysyłać SMS należy skonfigurować ustawienia bramki SMS w Konfiguracji –> Korespondencja.

  1. wysyłka SMS o tej samej treści do wielu adresatów (jeden SMS osobno do każdego odbiorcy) ;
  2. wybór adresatów z bazy danych Agent21 ;
  3. możliwość wpisana nr telefonu spoza bazy Agent21 ;
  4. tworzenie szablonów treści SMS -> możesz zdefiniować sobie treści SMS, które potem kliknięciem myszy używasz w kolejnych korespondencjach bez konieczności klepania treści od nowa ;
  5. tworzenie szablonów podpisów -> dzięki temu przygotujesz podpisy pod SMS na różne okoliczności ;
  6. możliwość testowego wysłania SMS na swój numer telefonu (zanim wyślesz SMS do adresatów) ;

Funkcjonalności E-MAIL:

  1. wysyłka e-mail o tej samej treści do wielu odbiorców (z opcją „ukryta kopia”) bez ujawniania listy adresatów ;
  2. tworzenie szablonów treści e-mail -> możesz zdefiniować sobie treści e-mail, które potem kliknięciem myszy używasz w kolejnych korespondencjach bez konieczności klepania treści od nowa ;
  3. tworzenie szablonów podpisów -> dzięki temu możesz przygotować podpisy pod wiadomościami (stopkę) na różne okoliczności ;
  4. załączanie plików z bazy danych Agent21 ;
  5. załączanie plików dowolnych z folderów Windows (jak w normalnym programie pocztowym) ;
  6. wybór adresatów z bazy danych Agent21 ;
  7. możliwość wpisana adresu e-mail spoza bazy Agent21 ;
  8. możliwość testowego wysłania e-mail na swój adres (zanim wyślesz maila właściwego do adresatów)
  9. integracja z repozytorium dokumentów – po wybraniu dokumentu jednym kliknięciem myszy możesz utworzyć nową wiadomość w której ten dokument będzie od razu załączony.

Funkcjonalności E-MAIL + SMS:
Każdą wiadomość można zapisać jako wersję roboczą i wysłać po zakończeniu jej tworzenia. Jeśli więc jest konieczność uzupełnienia treści w późniejszym czasie – to bez problemu można to zrobić otwierając wersję roboczą i ją modyfikując (tak jak w Waszych programach pocztowych). Dodatkowo każdą wiadomość można „sklonować”, czyli otworzyć do edycji jako „nową wiadomość”. Dzięki temu jeśli napiszesz jakąś wiadomość do jednego klienta i potem dokładnie taką samą do kolejnego – to kilkoma kliknięciami myszy bez problemu to zrobisz bez konieczności ponownego klepania tekstu.
Kolejnym ułatwieniem jest możliwość zapisu aktualnie edytowanej wiadomości jako „szablonu”, dzięki czemu potem taką treść szablonu możesze użyć w przyszłych wiadomościach.
Moduł komunikacji elektronicznej jest zintegrowany z większością ważnych miejsc, w których występują numery telefonów i e-mail. Dzięki czemu jeśli przeglądasz np. listę klientów i występuje adres e-mail – to jednym kliknięciem możesz utworzyć nową wiadomość powiązaną z tym klientem z automatycznie wypełnionymi danymi adresata. Analogicznie jest w przypadku listy polis.
Dodatkowo – wysłane wiadomości możesz oznaczyć jako „sprawa załatwiona / w kontakcie z klientem”. W ten sposób oznaczysz wiadomości na które klient zareagował i kontynuujesz sprawę związaną z tą wiadomością.

Wprowadzenie:
Cały moduł komunikacji jest prosty i intuicyjny w obsłudze. Wszystkie opcje są proste i czytelne, dlatego tutaj wskażę najważniejsze funkcje:

  1. Powiązanie wiadomości z bazą danych
    W tym miejscu możesz powiązać wiadomość z obiektem w Twojej bazie danych: klientem, polisa, pojazdem itp. Dzięki temu program automatycznie oznaczy tę wiadomość danymi z bazy takimi jak: nr rej., VIN, nazwisko, nr polisy itp. Dzięki temu będzie Ci łatwiej odszukać taką wiadomość w razie potrzeby.
  2. Adresaci
    Tutaj możesz wprowadzić adresatów wiadomości – albo dodając każdy e-mail/ telefon ręcznie (kliknij w „+”), albo wybierając klienta z bazy (kliknij w „beczkę”).
  3. Treść wiadomości
    Tu jest pole edycji treści wiadomości. W lewym górnym rogu ramki jest menu wiadomości w którym są opcje:
    • Edytuj szablony podpisów -> możesz zapisać kilka różnych szablonów podpisów pod wiadomościami i umieszczać je w wiadomości.
    • Edytuj szablony wiadomości -> możesz zapisać szablony z treścią wiadomości, w celu użycia ich w korespondencji z klientami. Dzięki temu jeśli często piszesz wiadomości o podobnej treści – możesz taką treść zapisać i mieć możliwość wygodnego wyboru.
    • Zapisz jako szablon -> umożliwia zapis bieżącej treści wiadomości jako nowego szablonu,
    • Wyślij testowo do siebie -> powoduje wysyłkę bieżącej wiadomości na swój e-mail/telefon, dzięki temu możesz sprawdzić czy z wiadomością wszystko jest OK i jak ją zobaczy klient.
    • …Wyślij kopię do mnie -> jeśli zaznaczysz tę opcję to Klient dostanie swoją wiadomość (dokładnie tak jak ją napisałeś) a ty osobno tę wiadomość na swoją skrzynkę mailową z dodatkowym oznaczeniem do kogo ta wiadomość była. Dzięki temu w swoim programie mailowym będziesz miał również możliwość kontrolowania historii korespondencji (gdy klient odpowie na Twojego maila). W przypadku konta gmail.com wszystkie wysłane wiadomości automatycznie są zapisywane w „Wysłanych” (Sent) w skrzynce, więc używanie opcji „Wyślij kopię…” nie jest potrzebne.

2. Multi schowek (kopiuj-wklej).

W celu ułatwienia przenoszenia danych między programami różnych firm dodałem funkcję multi-schowka. To znaczy rozszerzyłem funkcję kopiuj-wklej o zapamiętywanie wielu wartości na raz o możliwość ich wyboru do wklejenie w menu kontekstowym (prawy przycisk myszy). Działa to to automatycznie. Niezależnie czy kopiujesz z menu kontekstowego czy za pomocą CTRL-C, program każdą skopiowaną wartość zapamięta i potem jak się przełączysz na kartę innej aplikacji i klikniesz prawym przyc. myszy na polu do wpisania wartości (np. nr VIN) to program pokaże wszystkie zapamiętane wartości i będziesz mógł właściwą wartość wybrać do wklejenia. Maksymalna liczba wartości, które program zapamiętuje to 20 ostatnich.

Przypadki użycia:

  1. kopiowanie danych pól między aplikacjami zakładów ubezpieczeń:
    • kopiujesz kolejno pola w jednym programie (np. eAgent) ;
    • przechodzisz do karty drugiego programu (np. Everest) i kolejno wchodząc w pola – wklejasz wartości
  2. kopiowanie danych klienta/pojazdu/polisy z Agent21 do aplikacji zakładu ubezpieczeń:
    – wybierasz klienta w Agent21 (na liście klientów) ;
    – klikasz w menu, które jest na liście po lewej przy każdym rekordzie i wybierasz: Skopiuj dane klienta
    – przechodzisz do karty wybranego zakładu ubezpieczeń i kolejno wchodząc w pola – wklejasz wartości
    Analogicznie działa to w liście pojazdów i liście polis w Agent21.
    Oczywiście w Agent21 również możesz zaznaczyć i skopiować wybraną przez siebie wartość na ekranie.
    Proponuję sprawdzić własnoręcznie jak działa kopiowanie całych obiektów z Agent21 do multi-schowka bo to jest naprawdę przydatne i potężne narzędzie w pracy agenta.
  3. kopiowanie PESEL rodziny do zawarcia rodzinnej umowy w aplikacji zakładu ubezp.:
    W niektórych aplikacjach (np. eAgent) zawarcie zaczyna się od wpisania PESEL. Jeśli rodzina, którą ubezpieczasz zawsze wybiera tę firmę i ich dane są w systemie to możesz dzięki multi-schowkowi, szybko skopiować PESELE i wkleić je kolejno do takiej polisy rodzinnej:
    – w Agent21 wyszukujesz po nazwisku (albo adresie-ulicy jeśli rodzina ma inne nazwiska ale ten sam adres) klientów ;
    – dzięki ułatwieniu w kolumnie PESEL (kopiowanie do schowka jednym kliknięciem) – pojedynczymi kliknięciami kopiujesz kolejno PESELE osób ;
    – przechodzisz do aplikacji zakładu ubezpieczeń i wklejasz kolejno te PESELE w odpowiednie pola.
  4. kopiowanie adresu z Agent21:
    – na liście klientów lub polis w Agent21 i kliknij adres – pojawi się menu, z którego wybierz: Skopiuj adres i program skopiuje osobno kod, miasto i adres
    – przechodzisz do karty wybranego zakładu ubezpieczeń kolejno wklejasz kod, miasto i adres w odpowiednie pola.

UWAGA! Multi-schowek działa tylko wewnątrz aplikacji Agent21: między kartami widocznymi w aplikacji. Czyli jak jesteś w innym programie (innej przeglądarce, w Wordzie itd.) i tam skopiujesz wartość to ona nie pokaże się na liście multi-schowka i będzie tylko do wklejenia tak jak w normalnym schowku Windows.